”PGNiG – Energia dzięki wiedzy”: Wybrano najlepszy korporacyjny film w Europie

March 13, 2015

”PGNiG – Energia dzięki wiedzy”: Wybrano najlepszy korporacyjny film w Europie

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA oraz dom produkcyjny PrimeMovers otrzymały brązową nagrodę na New York Festivals International Television& Film Awards w kategorii Introductions&Lead-In Titles.

To już drugie międzynarodowe wyróżnienie dla filmu. Wcześniej jury World Media Festival w Hamburgu przyznało filmowi srebrną nagrodę w kategorii Web: Business-to-Business. Po raz pierwszy w historii film korporacyjny polskiej produkcji otrzymuje nagrody na najbardziej prestiżowych międzynarodowych festiwalach.

Dom produkcyjny PrimeMovers wygrał przetarg na produkcję filmu korporacyjnego dla Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA w ubiegłym roku. Film wyreżyserował Tomasz Matuszczak, operatorem był Jakub Kijowski, a producentem Grzegorz Szyroki.

„To duży sukces wszystkich, którzy przyczynili się do powstania tego filmu. Gratuluję domowi produkcyjnemu PrimeMovers oraz naszemu zespołowi z Departamentu Marketingu. Sukces jest tym większy, że żaden polski film korporacyjny wcześniej nie otrzymał nagród na tak ważnych imprezach. Wysłaliśmy film na dwa międzynarodowe festiwale i na dwóch dostaliśmy nagrody. Cieszę się, że zrobiliśmy bardzo dobry film, który został doceniony za granicą.” mówi Jerzy Rymkiewicz z Departamentu Marketingu PGNiG SA.

„To jest to ogromne wyróżnienie, bo konkurencja na festiwalu w Nowym Jorku i Hamburgu była międzynarodowa, a o nagrody starały się największe globalne korporacje. Fakt, że w całej historii festiwalu w Nowym Jorku i Hamburgu film PGNiG jest pierwszym nagrodzonym filmem korporacyjnym z Polski jeszcze bardziej podkreśla jego sukces.”– mówi Grzegorz Szyroki, Prezes PrimeMovers Sp. z o.o.

Film „PGNiG – Energia dzięki wiedzy” opowiada historię spółki, tłumaczy jej strategiczne znaczenie w Polsce, pokazuje zaplecze technologiczne i ludzkie, a także wdrażane innowacje. Inspiracją dla twórców był kultowy „Koyanisquatsi” Godfreya Reggio, dlatego też znaczna część produkcji składa się z sekwencji ujęć poklatkowych. Zdjęcia do filmu trwały sześć dni i były realizowane w kilku lokalizacjach na terenie całego kraju. Ciekawostką techniczną jest fakt, że po raz pierwszy w polskim filmie korporacyjnym zastosowano technologię HDR (High DynamicRange) pozwalającą stworzyć obraz o niezwykłym nasyceniu szczegółów. To właśnie ta odważna i świeża narracja filmu oraz dbałość techniczna twórców przyczyniły się do docenienia obrazu w Nowym Jorku i Hamburgu.

„Sukces filmu w dużej mierze zawdzięczamy odważnej decyzji przedstawicieli klienta, którzy zaakceptowali nasz innowacyjny pomysł realizacyjny i narracyjny. Dzięki temu mogliśmy odejść od tradycyjnej formy opowiadania stosowanej do tej pory w polskich filmach korporacyjnych.” – dodaje Grzegorz Szyroki.

„Przed podjęciem prac nad nowym filmem korporacyjnym, mieliśmy świadomość szeregu wyzwań, które czekały nas przed jego produkcją. Jednym z nich było wypracowanie takiej formuły filmu, która z jednej strony w zwięzłej formie opowiadałaby o głównych kierunkach rozwoju grupy PGNiG oraz o naszej misji i wyzwaniach, a z drugiej strony była interesująca dla widza. To, co czasem mieści się na kilkudziesięciu stronach wielu raportów, musiało się znaleźć w kilku minutach filmu. Kolejnym wyzwaniem było wypracowanie odmiennej formuły od filmu, który zrobiliśmy 3 lata również z PrimeMovers. Wszystkie nasze założenia zostały zrealizowane, a film dorównuje jakością najlepszym światowym produkcjom tego typu, czego dowodem jest uznanie w oczach branży.” – mówi Jerzy Rymkiewicz z Departamentu Marketingu PGNiG SA.

Film jest pokazywany przez PGNiG na największych spotkaniach branżowych i biznesowych w Polsce i na świecie. Służy też jako forma przekazu w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.

WP.pl / Przeczytaj pełen artykuł tutaj

Leave a reply